שטייניץ לקיבוצים: "בלי פיתוח מאגרי גז חדשים לא תקבלו גז למפעלים"

    שלמה בן יוסף | צילום: ד''ר נמרוד סונדרס No Comments on שטייניץ לקיבוצים: "בלי פיתוח מאגרי גז חדשים לא תקבלו גז למפעלים"
    9:57
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on הפרשן אבי בלום: "גלנט פוגע במחנה הימין מתוך הממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלי פיתוח מאגרי הגז של תמר ב' וליוויתן לא תוכלו לקבל גז למפעלים בקיבוצים, כך אמר השר לתשתיות לאומיות, יובל שטייניץ בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית שנערך בקיבוץ שפיים בהשתתפות מאות מנהלי מפעלים ומזכירי קיבוצים מכל הארץ. השר שטייניץ אמר שמאגר תמר מיצה עצמו מבחינת היכולת לספק גז ללקוחות ורק המאגרים החדשים יאפשרו להגיע למפעלי תעשייה נוספים. ההצעות הנשמעות להקפיא את המצב או להלאים את המאגרים הן איוולת שאין כדוגמתה ויביאו להוצאה של עשרות מיליארדי שקלים מקופת המדינה, פגיעה בביטחון האנרגטי של ישראל שניזונה כיום ממאגר אחד בלבד ויצירת מונופול נוסף כמו חברת החשמל.

    שטייניץ אמר שהמתווה יוצר תקרה למחיר הגז שתגן על מפעלי התעשייה במקרה של עליית מחירים בעתיד. זה אבסורד שהמחאה הציבורית קמה רק לאחר שהתחלנו לעשות מעשה ולקדם את המתווה: "יכולתי בקלות לגלגל את האחריות לנושא הגז ממני לאחרים, אבל אז הייתי מועל בתפקידי ולא הייתי יכול להסתכל על עצמי במראה בבוקר. אני שר האנרגיה והאחריות היא עלי".

    מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, אמר שהאיגוד תומך באישור מתווה הגז. המפעלים והקיבוצים זקוקים לודאות לגבי מקור האנרגיה העתידי שלהם והמחיר כדי לתכנן השקעות עתידיות. אישור המתווה יביא להוזלה של מאות מיליוני שקלים בעלויות האנרגיה שלנו ותשפר את כושר התחרות בארץ ובעולם.

    נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר שהיצוא מישראל לא התאושש מאז המשבר העולמי וכתוצאה מכך נפגעת הצמיחה במשק הישראלי שנשענת כיום על הגידול במכירות בשוק המקומי בלבד. אם בעבר הוקמו 56 מפעלים חדשים בכל שנה, הרי שבשנה האחרונה הוקמו 4 מפעלים חדשים בלבד. המפעלים מעדיפים לפתח את עצמם בחו"ל משיקולים של עלויות נמוכות ורגולציה נוחה יותר.



    0 תגובות